منو

کاربرد جاظرفی روی سینک در آشپزخانه

جاظرفی روی سینک

جاظرفی روی سینک از جمله وسایلی است برای خشک کردن ظروف شسته شده در آشپزخانه ، به کار برده می شود .

ظروف به محض شسته شدن باید خشک شوند تا از لکه شدن آنها جلوگیری شود و سپس در کابینت ها قرار گیرند ، از این رو آنها را در محلی قرار می دهند تا کاملا خشک شوند . آبچکان روی سینک برای خشک شدن ظروف بهترین انتخاب می تواند باشد . انتخاب نوع و مدل آبچکان سینک بسته به موقعیت آشپزخانه و طراحی کابینت ها صورت می گیرد .

به عنوان مثال در بعضی از خانه ها موقعیت ظرفشویی به گونه ای است که سینک ظرفشویی زیر پنجره ی آشپزخانه قرار گرفته و بهترین کار این است که از جاظرفی سینک استفاده کنید .

نکات طلایی در مورد آبچکان روی سینک

جهت خرید آبچکان روی سینک به معیارهای متعددی باید توجه داشت . از جمله این معیارها توجه به نوع جنس آبچکان می باشد . به دلیل اینکه این وسیله به طور دائم با رطوبت و آب در تماس است ، بنابراین باید در انتخاب جنس آن بیشترین دقت لازم را داشته باشیم تا دوام و طول عمر بیشتری داشته باشد . جاظرفی های رومیزی معمولا از دو نوع آب کاری و استیل ساخته شده اند . در انواع استیل آنها ضد زنگ هستند و در برابر رطوبت محیطی مقاومت بیشتری دارند . به همین دلیل هزینه تهیه آن ها بیشتر از نوع آبکاری می باشد .

آبچکان های آبکاری اصولا از  آبکاری نیکل کروم تهیه می شوند وبا توجه به هزینه تمام شده شان کیفیت قابل قبولی را ارائه می دهند .  

در زیر بعضی از جنبه های متفاوت این وسیله‌‌ی آشپزخانه ذکر شده است:

تعیین ابعاد : قبل از آن که این وسیله را تهیه کنید باید ابعاد آن را درون کابینت تعیین کرد تا بتوانیم بهترین و مناسب ترین نمونه را تهیه کرد . 

لوازم جانبی همراه با آبچکان:  به غیر از این وسیله گاهی لوازم دیگری هم چون سینی کف در بسته بندی آن مشاهده می شود . کاربرد این سینی به گونه ای است که وقتی ظروف را برای خشک شدن بر روی این آبچکان ها قرار می دهیم آب موجود بر روی آنها در داخل این سینی جمع می شود و از ریخته شدن آن بر روی سینک جلوگیری می شود .

انواع  مدل های جاظرفی آشپزخانه

جاظرفی دو طبقه:

جاظرفی ها از قسمت های مختلفی برای چیدن ظروف مختلف مانند کاسه ها ، پیش دستی ، بشقاب و … تشکیل شده اند . اگر فکر می کنید که این تقسم بندی ها کافی نمی باشند ، با توجه به ابعاد و مدل کابینت های خود می توان از نمونه های دوطبقه نیز استفاده کرد تا فضای بیشتری برای جای دادن ظروف به شما بدهند  .

انواع آبچکان ظرفشویی :

آبچکان های ظرفشویی تنوع های بسیاری دارند که بسته به هر سلیقه و هر فضایی که مناسب است می توان انتخاب کرد . اما قبل از این ها باید انواع آبچکان های آشپزخانه را بشناسید . در ادامه به معرفی دیگر مدل ها می پردازیم :

1 . آبچکان داخل کابینت : این مدل از آبچکان از جمله معروف ترین و پرکاربردترین نوع از آبچکان ها هستند که داخل کابینت و بالای سینک قرار میگیرند که با توجه به نیاز شما و فضایی که در دسترس دارید می تواند تعداد طبقات مختلفی داشته باشد و یا بسته به سلیقه شما درب داشته باشد یا نداشته باشد .

2.آبچکان بین کابینت : یکی دیگر از مدل ها آبچکان هایی هستند که بین کابینت دیواری تا زمین نصب می شوند و اندازه آنها متغیر هست و جزو آبچکان ظرفشویی آویز به حساب می آیند .

3. آبچکان بالای سینک : یکی از جدیدترین مدل های آبچکان هستند که دارای پایه هایی می باشند و روی سینک قرار می گیرند ، این نوع بیشتر در جاهایی استفاده می شوند که بالای کابینتی وجود ندارد .

4. آبچکان گوشه ای : این نوع از آبچکان ها رومیزی هستند  که کنار سینک قرار می گیرند . اما مدل آنها طوری طراحی شده که باید در گوشه دیوار نصب شده و قرار بگیرد . ابعاد این مدل ها چندان بزرگ نیست و مخصوص آشپزخانه های کوچک و خانواده های کم جمعیت می باشد .

مراکز عرضه کننده جاظرفی رو میزی آشپزخانه

جاظرفی های رومیزی یکی از وسیله های مفید و پرکاربرد در هر آشپزخانه ای می توانند باشند . اصولا خانم های خانه دار علاقه دارند ظروف شسته شده را خشک کرده و سپس درون کابینت ها جای دهند و هم چنین راحتی کار را برای خود بیشتر ترجیح می دهند . از این رو در انتخاب جاظرفی روی سینک به نسبت نوع دیواری آن بیشتر تمایل دارند . مراکز فروش مختلفی در سراسر کشور وجود دارد که می توان حضوری و یا بصورت غیر حضوری از آن ها خرید کرد . فروشگاه اینترنتی حاج خانی از جمله مراکز فروش اینترنتی می باشد که با در نظر گرفتن راحتی مشتریان و سلایق مختلف اقدام به عرضه انواع جاظرفی آشپزخانه با طرح و مدل های متنوع کرده است . این فروشگاه به دلیل بی واسطه بودن دارای قیمت های مناسب و کیفیت های بالایی می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *