منو

تهیه لیستی از لوازم ضروری آشپزخانه جهیزیه عروس

آشپزخانه جهیزیه عروس

آشپزخانه جهیزیه عروس از مهم ترین قسمت های خرید جهیزیه می باشد .خانواده هایی که صاحب فرزند دختر هستند ، دغدغه هایی همچون خرید جهیزیه برای دخترشان را نیز دارند . در گذشته خرید جهیزیه کار سختی نبود و زمان کمی جهت خرید لوازم خانه عروس صرف می شد . امروزه به دلیل سخت پسند بودن جوانان ، تنوع بالای وسیله ها ، برند های مختلف و هم چنین لوازم و وسایل شکیل تر به نسبت گذشته ، خانواده ها ودختران برای خرید جهیزیه خود زمان زیادی را نیاز دارند . 

مهم ترین دغدغه دختران پس از شروع نامزدی تهیه لوازم ضروری خانه و آشپزخانه می باشد که با یک برنامه ریزی دقیق و درست می توانند این کار را برای خود نیز آسان کنند . ابتدا یک کاغذ و قلم برداشته و کلیه لوازمی را که یک خانه به آن نیاز دارد را لیست کنید . هر خانه را می توان به 4 بخش تقسیم کرد که لوازم مورد نیاز هر بخش را بصورت جداگانه می توان نوشت . هر یک از این بخش ها عبارتند از : آشپزخانه ، که سخت ترین قسمت هر خانه ای محسوب می شود ،  نشیمن ، اتاق ها و در آخر سرویس بهداشتی و حمام عروس .

در این مقاله تهیه لیستی از وسایل آشپزخانه جهیزیه عروس  را به شما آموزش می دهیم .

در دنیای امروز از هر نوع وسیله ای مارک های فیک و معروفی در بازار یافت می شود که همه این ها به میزان بودجه و هزینه شما برای خرید جهیزه بستگی دارد .

وسایل آشپزخانه عروس

یک آشپزخانه شلوغ  و پر از وسیله جلوه بسیار زشت و زننده ای دارد ، بنابراین سعی کنید خرید بسیاری از لوازم غیر ضروری جهیزیه آشپزخانه عروس را حذف کنید . به عنوان مثال تمامی لوازم برقی آشپزخانه اصلا کاربردی نیستند و در طول سال امکان دارد اصلا به آن ها نیازی پیدا نکنید . بهتر است با توجه به متراژ آشپزخانه و ابعاد آن و هم چنین تعداد کابینت های موجود اقدام به خرید وسایل آشپزخانه کنید . اکثر جوانان به دنبال تهیه جهیزیه ای کامل و بدون هیچ کم و کاستی هستند و تمامی لوازم برقی و … را به صورت کامل تهیه می کنند تا نزد اقوام و به خصوص خانواده همسر خود سری بلند کنند ، این در حالیست که هیچ اطلاعی از مارکهای با کیفیت ندارند .

توصیه ما به شما این است که حتما از یک مارک و برند خوب خرید کنید ، حتی اگر از قیمت بالایی برخوردار باشد . از قید و خرید لوازم غیر ضروری بزنید و یک وسیله خوب و با کیفیت را تهیه  کنید . جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس از بسیاری لوازم ریز و درشت تشکیل شده که ممکن است برخی از آنها از یاد بروند . به همین علت بهتر است آن ها را دسته بندی کرده تا هنگام خرید دچار مشکل نشده و از یاد نبرید .

در قسمت زیر به دسته‌بندی‌های لیست آشپزخانه جهیزیه عروس اشاره خواهیم کرد .

1– لیست لوازم برقی آشپزخانه عروس

  1. یخچال‌فریزر
  2. مایکروفر
  3. توستر
  4. قهوه‌جوش
  5. ساندویچ ساز
  6. ماشین لباسشویی
  7. اجاق‌گاز
  8. غذا ساز
  9. گوشت‌کوب برقی
  10. پاستاپز برقی
  11. ماشین ظرف‌شویی
  12. سماور برقی
  13. سرخ‌کن
  14. آبمیوه گیری
  15. همزن برقی
  16. پلوپز
  17. آرام‌پز
  18. زودپز
  19. چای‌ساز
  20. آسیاب برقی و…

یک سری از وسایل ، هم کاربردی و هم تزئینی هستند . به عنوان مثال بین چای ساز برقی و سماور یکی را انتخاب کنید ، زیرا هر دو یک کار را انجام می دهند . یا اگر از قهوه جوش استفاده نمیکنید ، آن را از لیست جهیزیه آشپزخانه عروس حذف کنید . آب میوه گیری و آب مرکبات گیری هم کاربرد یکسانی دارند و یک کار انجام می دهند ، بهتر است یکی از آنها را انتخاب کنید . در واقع هر چه از شلوغی آشپزخانه خود جلوگیری کنید ، هم در زیبایی و هم مقرون به صرفه بودن خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه عروس بهتر عمل کرده اید .

اگر علاقه به کارهای شیرینی پزی و کیک پزی دارید می توانید همزن برقی را به لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس نیز اضافه کنید .

هر چه وسیله های غیر ضروری را حذف کرده و لوازم دیگرتان را با کیفیت تر انتخاب کنید ، جهیزیه بیشتر به چشم می آید و جلوه ای بسیار شیک و زیبا خواهد داشت .

شلوغ‌کاری در آشپزخانه عروس ممنوع

در جامعه امروزی به علت چشم و هم چشمی های بسیاری که وجود دارد ، کسی به فکر جیب خانواده ها نیست . بلکه تنها به این فکر می کنند که تمامی وسایل اعم از لوازم غیر ضروری را تهیه کنند تا نشان دهند هیچ چیزی کم ندارند . زمانی متوجه اشتباه خود می شوند که می خواهند جهیزیه را بچینند و جای کافی برای لوازم وجود ندارد ، در نتیجه مجبور می شوند اکثر وسیله ها را به روی هم چیده و یا بر روی کمد ها جای دهند ، و این کار نمای آشپزخانه را  بسیار زشت می کند .

2- لیست وسایل پذیرایی آشپزخانه عروس

بعد از لوازم برقی ، وسایل پذیرایی آشپزخانه عروس از دیگر اقلامی است که در لیست آشپزخانه عروس قرار دارد و در هنگام خرید باید بسیار دقت کرد .

به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر وسایل پذیرایی شما شامل ظروف شیشه ای ، سرامیکی و یا کریستال هستند که امکان شکستگی در آن ها زیاد است .

وسایل پذیرایی دارای تنوعی بسیار زیاد هستند که هر یک از آنها در طرح ها ، شکل ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند . از این رو ابتدا خرید لوازم پذیرایی پرکاربرد را در اولویت قرار دهید . وسایلی که در یک مهمانی بزرگ و یا کوچک به آن ها احتیاج پیدا می کنید .

  1. ظروف کیک خوری یا شیرینی‌خوری
  2. آجیل‌خوری
  3. لیوان‌ها و فنجان
  4. انواع ظروف غذاخوری و سالادخوری
  5. میوه‌خوری
  6. شکلات خوری

وسایل پذیرایی را می توان به تعداد مورد نیاز خود تهیه کنید .

3- وسایل کاربردی آشپزخانه عروس

از وسایل کاربردی آشپزخانه در خرید جهیزیه غافل نشوید . وسایلی که حتماً باید در لیست جهیزیه ضروری آشپزخانه عروس باشد عبارتند از :

  1. همزن دستی
  2. گوشت‌کوب فلزی
  3. گیره‌های آویز لیوان و حوله
  4. قیچی فلزی مخصوص آشپزخانه
  5. توری کباب
  6. رنده
  7. اسپند دود کن

و موارد بسیار دیگری که در آشپزخانه شما کاربردهای فراوانی دارند مانند چاقوهای همه کاره ، جارو دستی و …  .

4- وسایل ضروری آشپزخانه عروس

  1. سرویس‌های قابلمه که در اندازه ها و جنس‌های متفاوت مانند تفلون، روی، مسی، قابلمه و ماهیتابه‌های نسوز که هرکدام با کاربرد‌های متفاوتی برای آشپزخانه شما مورد نیاز است.
  2. تخته‌های برش در سایزهای مختلف ؛ برای خورد کردن گوشت، مرغ، سبزی‌ها و …
  3. ظروف شیشه‌ای نگه‌دارنده که مناسب خوراکی هایی هم چون نمک، قند و شکر، انواع ماکارونی‌ها، سبزی‌های خشک‌شده و حبوبات می باشد .
  4. دستمال‌سفره
  5. چاقوهای همه‌کاره در سایزهای بزرگ و کوچک

که در صورت نداشتن هر کدام از آنها با مشکل مواجه خواهید شد .

بخش بعدی خرید که در آشپزخانه هر خانه ای  مورد نیاز است:

5- لوازم پلاستیکی آشپزخانه عروس

  1. سبدهای پلاستیکی در اندازه های مختلف
  2. سطل زباله
  3. قالب‌های ژله
  4. انواع پیاله‌ها در شکل‌های مختلف
  5. ظروف حبوبات
  6. انواع ظروف پلاستیکی نگه‌دارنده برای غذا، دسر، شیرینی و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *