منو

سبد خرید شما خالی است.

ترفند‌های زندگی بهتر آسان و کاربردی

ترفند‌های زندگی بهتر آسان و کاربردی

ترفندها

برای سلامت و پاکیزه نگاه داشتن خانه، اصولی وجود دارد، اما این شیوه‌ها و ترفند‌ها هستند که با کمی آگاهی و زیرکی می‌توان از آنها برای ساده ‌تر کردن کارهای خانه و البته به نحو احسن انجام دادن امور، استفاده کرد. در این مطلب، نکاتی را برای خانه ‌داری آسان و بی‌نقص با هم مرور می‌کنیم.

چگونه از شر رسوبات کتری خلاص شویم؟

برای از بین بردن رسوبات کتری کافی است؛ کتری را بدون آب، داغ کرده و ناگهان مقداری آب یخ درون آن بریزید. خواهید دید که رسوبات به آرامی کنده می شوند. همچنین می توانید ترکیب مقداری مساوی از آب و سرکه را در کتری بجوشانید.

پرده‌های صاف، بدون نیاز به اتو

پرده ها را پس از شستشو به صورت نمدار آویزان کنید. به این صورت، چروک های موجود در پارچه، همزمان با خشک شدن آن، صاف می شود و دیگر نیازی به اتوکشی به مدت طولانی نخواهد بود.

سیب‌زمینی‌‌های بدون جوانه!

برای این که سیب زمینی ها جوانه نزند؛ کافی است یک سیب درختی در کنار آنها قرار دهید. سیب، گاز اتیلن تولید می کند که می تواند سیب زمینی را برای بیش از 8 هفته تازه نگه دارد.

ترفندها

سرویس بهداشتی خوشبو

برای خوشبو شدن سرویس بهداشتی، کمی عطر یا روغن معطر روی حباب روشنایی آنجا بمالید. زمانی که چراغ را روشن می¬کنید؛ گرمای ناشی از لامپ، عطر را در هوا پراکنده می کند.

پاک کردن جای خودکار

برای پاک کردن جای خودکار از روی کاغذ دیواری، از پد لاک پاک کن استفاده کنید. جای خودکار روی مبل را هم با خمیر دندان و جوش شیرین از بین ببرید.

یک شوینده‌ی خانگی درست کنید

شوینده‌ها مملو از مواد شیمیایی و خطرناک هستند و استفاده از آنها مضر است. به جای این مواد از مخلوط آب جوش، سرکه و مایع ظرفشویی برای شستشوی داخل ماشین ظرفشویی و لباسشویی استفاده کنید.

آب ریختن در مایع دستشویی ممنوع!

هیچگاه در مایع دستشویی، آب نریزید و آن را رقیق نکنید؛ این کار باعث می شود مایع، خاصیت تمیزکنندگی و میکروب کشی خود ر ا ازدست بدهد.

لباس‌های بی‌استفاده را اهدا کنید

اگر از آخرین باری که لباسی را پوشیده‌اید؛ بیشتر از یک سال می‌گذرد بهتر است آن را اهدا و یا حذف کنید. انباشته شدن لباس های بی استفاده به مرور زمان با ایجاد اصطکاک روانی، موجب افسردگی می‌شود!

آبلیمو را درظرف پلاستیکی نگهداری نکنید

با توجه به اسیدی بودن آبلیمو، اسید آن می‌تواند مواد پلاستیکی را تجزیه کند. این مواد، پس از تجزیه وارد آبلیمو شده و موجب فساد آن می شود. مصرف ترکیب جدید، خطرناک است.

با این ترفند، مانع از پاشیده شدن روغن شوید

برای این که جلوی پاشیده شدن روغن از داخل ماهیتابه را بگیرید؛ کافی است مقدار کمی نمک در ماهیتابه ای که در آن روغن، درحال سرخ شدن است، بپاشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *