منو

سبد خرید شما خالی است.

اجاق گاز، جوش شیرین و سرکه!

تمیز کردن اجاق گاز

شما می توانید اجاق گاز خود را با کمی سرکه و جوش شیرین تمیز کنید. در ابتدا شما باید شلف های داخل اجاق گاز را بیرون بیاورید. سعی کنید لکه های موجود روی آنها را با آب ولرم و مایع ظرفشویی پاک کنید.در صورتی که لکه ها پاک نشدند. می توانید از محلول گاز پاک کن و یا خمیر حاصل از جوش شیرین و آب استفاده کنید.

در کاسه ای کوچک، ۱ و نیم فنجان جوش شیرین و ۳ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. تا خمیری یکدست به وجود بیاید. خمیر درست شده را با استفاده از دستکش های ظرفشویی روی سطوح داخلی اجاق بمالید.

اجازه بدهید ۱۲ ساعت خمیر جوش شیرین بر روی آن نقاط باقی بماند. سپس تا جایی که می توانید خمیر خشک شده را با یک پارچه خیس تمیز کنید. و باقیمانده خمیر را با یک کفگیر پلاستیکی یا سیلیکونی در بیاورید.بعد از آن، کمی سرکه در بطری آبپاش بریزید و جاهایی پخش کنید. که هنوز خمیر جوش شیرین وجود دارد.

تمیز کردن اجاق گاز

در اثر ترکیب سرکه و جوش شیرین، کف به وجود می آید. یک پارچه خیس بردارید و کف های موجود را آن قدر پاک کنید. تا کل خمیر جوش شیرین پاک شود و اجاق گاز شما پاکیزه و براق شود.

بعد از تمیز شدن کل اجاق گاز، می توانید شلف ها را به جای خودشان برگردانید. ترفندهای خانه داری همینقدر ساده و البته حیاتی هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *